Publisert av: pertm | 31.08.09

Erfaringer med HTC Hero

Vel nå har jeg hatt den en stund og fått til det mest grunnlegene jeg ikke fikk til i min forrige post om denne mobilen.

HTC Hero

HTC Hero

Epost og mms fungerer nå. Det var noe i APN som var stilt inn på enadresse.se som jeg da forandret til enadresse.no og dermed fungerte email, mms og masse annet som bruker interntet. Jeg er litt skeptisk til å bruke for mye for mye av det mobil nett, siden jeg ikke er sikker på hvor mye det vil koste.

Heldigvis har man Wi-Fi man kan koble seg til når det er tilgjengelig men det er få steder det er fritt tilgjengelig nå og det forstår jeg. Dessverre så hjemme har jeg kabel nettverk med stasjonær PC. Jeg har inntil nå ikke sett noen grunn til å skaffe trådløst nett, faktisk så er det trådløst inkludert med mitt nåværende hovedkort, men det har jeg latt være å koble til, siden det løser ethvert sikkerhetsproblem.

Det er et par ting jeg ikke liker med telefonen, man kan ikke motta filer via Bluetooth. Jeg har fått til å koble opp til gmail, men finner ut at den kontoen har for mange email til at det er praktisk. Derfor har jeg en annen konto bare viktige email blir sendt videre til. Jeg må finne ut hvordan jeg kobler ut en gmail for legge inn en annen gmail konto uten å resete mobilen hvis det er mulig.

Det er masse programmer som kan lastes ned og innstalleres, foreløppig har jeg hørt at fra Norge er det ikke mulig å kjøpe programmer, en kan bare bruke de som er gratis. Skal en vite mer om denne mobilen så anbefaller jeg å se i denne tråden på hardware.no. Ellers liker jeg den enkle måten det er koblinger på mobilen, det er bare koblinger til USB og vanlig 3,5mm jack. Ikke noen properitære koblinger her som man må ha adaptere for å koble til andre ting.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

