Publisert av: pertm | 12.05.09

Flere Office versjoner på samme PC

Å ha flere versjoner av Microsoft Office på samme PC er mulig selv om det kanskje ikke er det lureste. Jeg har Office 2003 og Office 2007 som jeg tenkte å ha på samme PC og en eldre versjon av Office 2000 som jeg tenkte på å ha med selv om det ikke var så viktig. Etter å ha sett litt på nettet fant jeg denne framgangsmåten

  • Start med eldste versjon. Eventuelt fjerne nyere versjoner.
  • Sørg for å vær office pakke i en egen katalog f.eks Office2000, Office2003 og Office2007
  • Sørg for å installere alt på datamaskinen. Eller i det minste det du regner for mulig at noen brukere vil bruke. Det er utrolig kjedelig når du trenger noe og det ikke er der.

I tillegg tenkte jeg at det var lurt å gi snarveier som ikke sier hvilken versjon de er nye navn. Slik at  Microsoft Excel blir forandret til Microsoft Excel 2000. Da er det lett å se hvilken versjon en starter. En gruppe med snarveier ble forandret på samme måte

Så må en under installasjon passe på at Office ikke sletter den gamle versjonen av programmene, men Outllook må slettes siden det ikke kan være flere versjoner.  Det så ut til at dette muligens ikke gjelder Outlook i 2007 siden man ikke. Jeg slettet den uansett best å ikke få mer trøbbel enn nødvendig.

Jeg hadde noen problemmer med å innstallere Office 2007. Det så ut til at problemmet stammer fra Office 2000 som jeg tvilte på at jeg kom til å bruke noe særlig. Slik at den ble fjernet fra maskina. Det var ikke det store tapet siden den neppe ville blitt brukt mye.


Legg igjen en kommentar

Kategorier

